fredag 19 mars 2010

Bloggförsök

Hej Mona och ev andra.

Jag ska nu försöka mig på ett inlägg.
Idag ska jag fira min kusin Lotta i Danderyd och hennes son Michael som båda firar sina födelsedagar. Härligt med släkt träffar!!
Vi har en fin sammanhållning i vår släkt. Jularna firas traditionelt hos min kusin Lotta och hennes man Anders, Deras 3 pojkar är nu vuxna och lämat hemmet. De två yngsta pluggar i Uppsala och Michael har bla arbete som reservofficer mm.
Min kära faster Inga 92 år kommer still going strong.
Inga och jag möts vid T-centralen dit hon åker Tunnelbana för egen maskin. Tufft. Där blir vi upphämtade av en av pojkarna som skjutsar oss den korta biten till Lotta.
Oscar är det enda barnbarnet i släkten men endera dan kommer hans lillebror.
ja det blir säkert en trevlig em, Träffar min faster kl 12 vid T-centralen......Hälsningar kristina

22 kommentarer:

Fenixmonas sa...

Hurra!! Nu är du med så härligt! Ser ut som du kommer att få en fin dag idag! Här ska tvättas, städas lite och påskgardiner skall fållas. Nu ska jag skriva ett inlägg och länka till dig!! Kram!!!

biggan sa...

det gick ju bra att göra ett inlägg, tuff dam, som klarar tunnelbanan och allt, roligt när släkten håller ihop, ha en fin lördag kramar biggan

kristina Chatillon sa...

Tack alla ni. men jag är mycket osäker med att handskas med en blogg..ha ha, men alla barn i början. tacksam för råd mm Kramar till er alla från kristina

kristina Chatillon sa...

men det "funkade" inte att reg som e-post

Farfar-Hebbe sa...

Hej Kickilina,,,Välkommen till bloggfamiljen,vi har varit bloggväner länge Fenixmona,Biggan Och jag..Så nu blir vi en till,,nu är det bara att tuta och köra på..
Haé Kram.

Livsnjuterska sa...

Hej och välkommen hit till bloggvärlden!

Alltid roligt med nya bloggare! Ja, det må jag säga att det var en pigg liten gumma, som vid den åldern är ute och åker Tunnelbana

Ha det så trevligt på släktträffen

Kika gärna in på min blogg

Ha de

Anonym sa...

måste bevisa att jag är trevlig.
välkommen hit

Unknown sa...

Välkommen hit! :D

Kram,
//http://adara.blogg.se

Ellis sa...

Kikar in från Mona, hoppas det blir ett trevligt fdelsedagsfirande! =)
Kram Elenor

http://www.metrobloggen.se/paltbarn

Smörblomma sa...

Välkommen till bloggvärlden :) Vilken härlig, somrig profilbild du har! Kram

Fenixmonas sa...

Ser att du haft många vänner på besök, jättekul! De flesta når du genom att klicka på deras namn! Kramiz!!

Linda sa...

Välkommen till bloggandet... Hoppas du kommer gilla det =)

Siita sa...

Välkommen i gruppen. Kramar

Ninja sa...

Hej, hej lycka till med ditt bloggförsök!

Gunilla sa...

Välkommen !!!!!!! vi hörs o ses i bloggvärlden !

kristina Chatillon sa...

Hej kära nya vänner Det var då ett välkomnande som heter duga. Tusen tack. Nu har jag mycket med göra så bli inte ledsna om jag inte skriver så mycket. Ska på visning av en underbar lgh i Täby idag och sen på onsdag kommer en värderingsman hit.Hjälp!!! Gäller att hon får ett bra intryck, ska försöka få min lgh så inbjudande som möjligt. Tror jag tar hit en städfirma. Vårsolen är mycket avslöjande.....kram på er alla!
ps igår kväll kom jag inte in för att kunna komentera?! händer det ofta? ha nu en skön söndag önskar jag er alla er..
Ska lära mig sen att få in bilder mm, men det ska nog gå längre fram. Åter igen tack för att ni fick mig att känna mig så välkommen.

Fenixmonas sa...

Ja, nu kanske inte alla ser din kommentar. Det hade varit bra om du hade skrivit det i ett nytt inlägg. Ha en fin dag nu min vän! Kramiz

Frogprincess sa...

Hej!!!
Hittade hit via Fenixmona :-)
Visst är det guld värt att hålla ihop släkten. Själv träffar jag mina släktingar aldeles för sällan. Det är jag som har flyttat för ¨långt ifrån dem...

kristina Chatillon sa...

Ja det var en trevlig dag igår. Oscar mitt barnbarn tyckte det var lite tråkigt att sitta där med oss runt borden så jag tog ut honom i köket fram med några plastbunkar och vispar så startade vi en egen liten orkester Gissa om han njöt.
Idag vid 12-tiden började det snöa. Snön vräkte ner och kallt är det. brrrr, inte mer nu.
Må så gott kära bloggfamiljen. Ska bli roligt att lära mig......men svårt

agnetha sa...

Hej hej!!
Hittade dig hos fenixmonas blogg.Jag är ute på vandring kom gärna in til mig med.
/Agnetha
http://agnetha52.blogspot.com/

Fenixmonas sa...

Godmorgon Kristina! Idag är det måndag och ny arbetsdag! kramiz!!

kristina Chatillon sa...

tack för alla hälsningar och hjälp kära bloggvänner